torsdag den 29. september 2011

Halong Bay

Vi har købt en tur til Halong Bay og vil blive afhentet kl. 8 i morgen tidligt. Det er meget tidligt for os da ikke helt har fået indarbejdet de 6 timers tidsforskel.
På fredag er det afsted til Sa Pa med nattoget kl. 20.

Tilbage til Halong turen, den blev uovertruffen god. Med bus til Halong og vi blev sejlet ud til vores Junke, der viste sig at være ren luxus. Kahyt med bad og aircondition i flot standard. Vi havde en god guide som er i familie med de der har hotellet vi bor på i Hanoi "Queen of hart".
Vi fik en lækker frokost og kom til at sidde ved et fransk par som viste sig at være topmålet af kedelighed, (jeg har korrigeret for mine fordomme).
Med en midre baad sejlede vi ud til drypstenshule meget stor som vi vel brugte en times tid paa. Herefter blev der sejlet i kajak i en times tid og så tilbage til vores skib hvor der var mulighed for at bade. Emil var I vandet i lang tid og kom hurtigt til at kende Jens fra Leipzig. Det viste sig at Vibeke og Jens fra Leipzig er rigtig dejlige mennesker som vi tilbragte det meste af tiden sammen. De har rejst rigtig mange steder og har stor erfaring så vi benytter lejligheden til at samle informationer til vores videre færd. Det var indtil videre den varmeste dag på turen over 36 gr. jeg sveder konstant. Solnedgang og natten med de mange junke omkring os vildt vildt flot. Emil fører sig frem han snakker med alle og da han er den yngste tager andre rejsende sig lidt af ham, men på en voksen måde. Det er rigtig fint. Der fiskes om aftenen efter blæksprutter Emil bruger timer på det desværre uden held, men det gav god kontakt til de øvrige. Gruppen består af folk fra hele verden New Zealand, USA, Australien, Holland. Israel, m.m. Jeg glemte lige at fortaelle at da der maatte bades sprang New Zealaenderen ud af sovekammervinduet paa 2. sal direkte i vandet, ikke alle er lige kedelige.

Der blev fisket efter blaeksprutter om aftenen ved lys, Emil brugte et par timer paa intensivt fiskeri desvaerre uden held. Men det blev til en masse god snak med de andre rejsende.

Dag 2 skulle vi overnatte i bungalov paa oen Cat Ba, men der blev varslet tropisk hurricane saa alle baade skulle sejle i havn. Saa vi endte paa vores hotel i Hanoi.
vi var ude at spise paa fin restaurant hvor jeg blev lidt snurren af cognac som vores naboer pressede i mig.

Saa nu er det afsted i aften til Sa Pa der ligger i 1.500 m hoejde, jubii der er mulighed for at faa en troeje paa. Halong var over 36 gr.