mandag den 10. oktober 2011

Gmail - Indbakke (4213) - tjele32@gmail.com

Hoi An til Dalat.

Efter de sidste indkøb og gnaven i bagette "with a litle of everything" som bagette mutter siger, blev vi hente af en bus fra Sihn Cafe.
Det er med lidt vemod vi drager fra Hoy Houang Riverhotel og Hoi An, vores bedste spisested so far på denne rejse hos "Miss Ly" hvor de nærmest ventede os hver aften og selv am alt er booket skaffede de selvfølgeligt et bord i løbet af en halvtimes tid. Hun leder selv køkkenet og hendes kæreste (tror vi) som er fra New York tager sig af organiseringen af den lille restaurant. Jeg havde min egen rødvinsflaske der som blev markeret med streg hvor langt jeg var kommet og så kom den på bordet igen næste dag. Retterne er næsten alle Vietnamesiske og mange er lokale. Men det hele er flot anrettet på tallerkenen ikke så store portioner men vi bliver alligevel mætte. Hun laver næsten ene Vietnamesiske retterter og det smager uhm. Priserne ligger på ca. 80.000 dong eller kr. 24 for en ret.

Det er rigtig varmt idag efter det stod ned i stænger igår, og elektriciteten var afbrudt. Igår gik vi til Sihn Cafe for at booke, det blev til fly til Dalat, en tur med lidt trekking og 2 nætter i Dalat, herefter bus til Saigon 2 nætter på hotel og så ved vi ikke helt lige hvad vi gør, vi er enige om at vi vil ud og se Mekong deltaet med flydende marker og byer, og efter det kan vi tage fly til Bangkok, eller fortsaætte fra Mekongdeltaet med båd til Hnom Pen se angkorwat m.m. med måske bliver tiden for kort til det. Vi er enige om at vi vil ikke stresse Det e.r superfint at bruge Sihn Cafe til at arrangere og booke de har det hele til fair priser og firmaet har gjort det så godt at rigtig mange hoteller averterer med Sihn Cafe fordi folk vil booke hos dem, men ham der stiftede Sihn Cafe fik ikke navnet registreret så det blev kopieret all over:-) så nu hedder det faktisk Sihn Tourist.

Dalat ligger oppe i 1.500 m. højde og her dyrkes der vin, Dalat vinen som kan købes overalt til rimelige priser, så vidt jeg har erfaret er der 3 varianter i rødvinen, jeg køber den mellemste til godt 20 kr. pr. flaske. Emil drikker mest cola og juice, her kan man kun få friskpresset juice og den smager gør den. Så idag skulle vi tidlig op på tour, men men men Emil spiste rejer i går aftes og har er rigtig syg af opkast og afkræftet, så nu sover han og jeg blogger. Vi har haft læge besøg og fået forskellig medicen fra antihistaminer til antibiotika. Jeg var splitter ragende tosset i morges, vi havde spist her på hotellet så jeg ville tale med kokken og have køkkenet lukket. Hvis de vil servere rejer skal de fandme være i orden. Selv om alle mine andre erfaringer fra rejser i Asien siger doent touch shellfish. Hotellet har modstræbent betalt lægen. Emil har haft det rigtig skidt men jeg tror det vørste er ovre. Han har iøvrigt spist rejer i Hoi An dagligt, men det er selvfølgelig også ved havet. Ingen tour i dagen. Foreløblig kun i sengen. Imorgen er det afgang til Saigo hvor vi håber at vi skal møde vores ven fra Sa Pa Justin.

I dag er der 20 gr. dansk sommervejr - dejligt.

Hyg - savner Jer
Emil og Poul på tour.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar